vineri, 7 iunie 2013

POEZIA AMURGULUI (criptografie)

Trimite soluţia la rubrica de mai jos, intitulată "comentarii"

55 de comentarii:

  1. Fantastic! Asteptam aparitia doamnei Simona pe acest blog! Stiu ca problemele dansei sunt extrem de frumoase.
    Daca nu m-am grabit cu solutia, cred ca aceasta este:
    IN TAINA POIENII, MACUL ATIPEA
    INTAI N APOI E N I IMACULATI PE A
    E.M.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Soluţia este exactă. Felicitări!
      Cât despre calitatea enigmelor Simonei Florea, nu există dubii: sunt deosebit de frumoase şi, mai ales, bine realizate. Mă bucur că vă fac plăcere.

      Ștergere
  2. Cei doi N sunt BINE pusi acolo?

    RăspundețiȘtergere
  3. IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA
    INTAI-N-APOI-N/I-IMACULATI-PE-A

    O enigma cu iz poetic veridic!
    Foarte frumos!
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt bine puşi în problemă, hahaha. Dar, dacă vreţi să sugeraţi că se foloseşte formula BINE (doi-NE), smulgându-mi astfel un indiciu, trebuie să vă dezamăgesc. Nu-i aşa. De fapt, fiecare N are rostul lui separat, nu-s luaţi împreună... Cred că v-am dat unele indicii. Inspiraţie şi succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Această postare trebuie considerată ca răspuns la întrebarea (nesemnată, din păcate) de mai sus referitoare la "cei doi N", hahaha...

      Ștergere
  5. Asta-i o problema datatoare de dureri de cap
    Pazea, apare Simona, provocatoarea de insomnii cu ideile ei naucitoare!
    Un insomniac

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragul meu insomniac, asta poate fi o adevărată mană cerească pentru tine! Adică exact tema de care ai nevoie ca să-ţi omori nopţile albe, hahaha.
      Este adevărat că ideile Simonei pot părea năucitoare, însă ai remarcat, sper, că întotdeauna, repet, întotdeauna, sunt corecte. Problemele sunt ligamentate perfect, iar satisfacţia rezolvării lor este incomensurabilă! În ceea ce priveşte problema de faţă, partea enigmistică este dublată de o superbă imagine poetică, ceea ce o situează printre „perlele” genului.

      Ștergere
    2. Cand am scris ca problemele Simonei sunt naucitoare am spus-o la modul admirativ, nicidecum la cel critic. Dupa 4 (patru!) nopti albe (ei, albe partial) am reusit sa elucidez "misterul perlei enigmistice", dar ajutat fiind si de interventiile dumneavoastra: IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA (INTAI N APOI E N I IMACULATI PE A). E intr-adevar o problema de exceptie. Felicitari autoarei!
      Un insomniac

      Ștergere
    3. Nici nu mi-am închipuit că ar fi altceva decât admiraţie "oful" de mai sus... Soluţia este cea corectă. Felicitări pentru inspiraţie şi trudă!

      Ștergere
  6. Bun venit noii colaboratoare! As vrea sa stiu doar daca solutia e un titlu de poezie. M-ar ajuta enorm.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt convins că va răspunde în felul ei, inconfundabil, cu probleme care să vă încânte. Soluţia nu este un titlu, ci, aşa cum spuneam în postera anterioară, este o superbă imagine poetică. Sper că, aşa scurt cum e, răspunsul meu vă va fi de folos. Să aveţi inspiraţie!

      Ștergere
  7. Nu reusesc nicicum sa rezolv prima parte a problemei. In schimb, finalul cred ca l-am «dibuit»; I IMACULATI PE A, deci MACUL ATIPEA. Dar cei 2 I nu pot sa-i leg de nimic, doar sa deduc ca al treilea cuvant al solutiei se termina in 2 I.
    Incuietoare problema!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper că unul dintre răspunsurile corecte de mai jos este al dv. Îmi pare rău că nu semnaţi postările. Aş avea cui să mă adresez...

      Ștergere
  8. Mi-am tocat creierii si inca nu m-am prins. Am o varianta, incepe cu AU NOPTI...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu este nimic de genul ăsta, repet: cei doi N nu sunt luati împreună, deci formularea AU N... nu-i corectă.
      Un „anonim” spune că a „dibuit” finalul, dar nu se poate lega de rest, fiindcă n-a găsit niciun cuvânt care se termină în 2 I. Nu uitaţi forma de feminin la genitiv pl!
      În ceea ce priveşte prima parte, ei bine, îmi asum riscul de-a vă desluşi un clu: relaţia dintre cei doi N se referă la poziţia fiecăruia în desen... mai mult nu pot spune...

      Ștergere
    2. Dintr-o regretabilă eroare, am postat mai sus "nu uitaţi forma de feminin la genitiv pl.!" Este vorba, bineînţeles, despre "forma de genitiv feminin". Îmi cer scuze celor care, din cauza acestui detaliu eronat, au "hălăduit prin peisaj", în loc să dea soluţia, hahaha... Sper că nu-i cu supărare.

      Ștergere
  9. Dupa toate indicatiile pe care le-ati dat, trebuie sa fie:
    IN TAINA NOPTII MACUL ATIPEA - INTAI N APOI N I IMACULATI PE A
    Este chiar o imagine foarte frumoasa. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că v-am putut ajuta. Felicitări şi dv. pentru rezolvarea corectă!

      Ștergere
  10. IN TAINA NOPTII, MACUL ATIPEA
    Fantastica imagine! Fantastica minte! Da, asa este, cei doi N sunt "bine puşi acolo", dar n-au legatura unul cu altul. M-am prins: INTAI N APOI E N I IMACULATI PE A
    Ce pot sa spun? este GROZAVA! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că anumite indicaţii din răspunsurile mele enterioare v-au ajutat să dezlegaţi această frumoasă enigmă! Felicitări si dv.!

      Ștergere
  11. Se pare că am reuşit, cu ajutorul "clu"-ului dat de dv., să rezolv şi prima parte a enigmei: ÎN TAINA POIENII MACUL AŢIPEA (intai n apoi e n i imaculati pe a)
    De remarcat fineţea cu care autoarea a încadrat cei doi I în problemă. Într-adevăr, superbă problemă, impecabil ligamentată, care denotă talentul de excepţie al compunătoarei.
    Rebo (e porecla mea printre prieteni)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt total de acord cu cele spuse de dv. Bun venit pe rebusmania-blog! Sper să deveniţi un obişnuit al postărilor, iar materialele care apar aici să vă ofere adevărate satisfacţii "ludice"... Vă rog să vă înscrieţi la rubrica "prieteni". Sănătate maximă!

      Ștergere
  12. IN TAINA NOPTII, MACUL ATIPEA - INTAI N APOI E N I IMACULATI PE A
    Trebuie sa recunosc ca mi-a trebuit multa insistenta si mai ales inspiratie, s-a adeverit ca doamna Simona are un mare talent de a suci si rasuci vorbele. Sincere felicitari! Astept deja urmatoarea problema.
    I.Pop

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, le "suceşte şi le răsuceşte", artistic! Problemele Simonei Florea vor apărea săptămânal pe blogul rebusmania. Sănătate maximă!

      Ștergere
  13. V-am făcut "o vizita" pe blog şi am fost surprins să găsesc o problemă a Simonei Florea, fiindcă n-am mai văzut până acum. Am rezolvat-o doar parţial (ţinând cont şi de indicaţiile date altor dezlegători), urmând să revin dacă reuşesc mai mult. ÎN TAINA POIENII.... (ÎNTÂI N APOI E N), dar m-am împotmolit la cei doi I. I sunt albi în desen, deci I... şi urmează un cuvânt ce începe cu I, dar pe care nu l-am descoperit încă. Prima parte e într-adevăr foarte ingenios construită, cu întâi şi apoi. A doua... încă n-am găsit-o.
    Edip, Buc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din postarea ulterioară acesteia, se vede treaba că aţi reuşit s-o găsiţi, hahaha... Vă felicit şi vă invit să vizitaţi în mod curent blogul rebusmania, unde sper să găsiţi şi alte enigme care să vă încânte. Vă rog să vă înscrieţi şi la rubrica "prieteni". Sănătate maximă!

      Ștergere
  14. Ultimul cuvant e sigur AŢIPEA. Dar nu-mi iese altceva oricat mi-am solicitat creierii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă aţi semna postarea, aş şti şi eu că aţi ajuns la soluţia corectă, în ideea că unul din răspunsurile de mai jos v-ar aparţine. Sper că aşa e...

      Ștergere
  15. Citez din comentariul lui Edip: „V-am făcut "o vizita" pe blog şi am fost surprins să găsesc o problemă a Simonei Florea, fiindcă n-am mai văzut până acum. Am rezolvat-o doar parţial (ţinând cont şi de indicaţiile date altor dezlegători), urmând să revin dacă reuşesc mai mult [...] Prima parte e într-adevăr foarte ingenios construită [...]. A doua... încă n-am găsit-o”
    Dragă Edip, mulţumesc pentru această vizită şi pentru cele viitoare. Simona Florea va realiza probleme realizate special pentru rebusmania. În ceea ce priveşte perla lirico-enigmistică, prima parte a fost şi cea mai grea, din cauza celor două adverbe ingenios adaptate problemei. În consecinţă, cea de-a doua, cu cei doi I curaţi şi puri ca neaua, va fi, evident, mai uşoară, hahaha… Sunt convins că aţi descoperit deja soluţia. Mai trebuie doar s-o postaţi. Sănătate maximă!

    RăspundețiȘtergere
  16. ÎN TAINA POIENII MACUL AŢIPEA (întâi n-apoi e n, i-imaculaţi pe a).
    Enigmă de excepţie prin îmbinarea unor elemente de legătură lungi, greu previzibile pentru un dezlegător. Felicitări Simonei! Aşteptăm cu interes viitoarele producţii.
    Vlăjganu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa este, Simona apelează de obicei la formule surprinzătoare prin simplitatea şi corectitudinea lor. De aceea problemele ei sunt frumoase şi inedite. Felicitări şi dv. pentru soluţia corectă! Cum este prima dată când postaţi pe rebusmania, cu speranţa că veţi reveni frecvent, vă rog să vă înscrieţi şi la rubrica "prieteni". Sănătate maximă!

      Ștergere
  17. Da, acum e clar, fara dubii. IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA - INTAI N APOI E N I IMACULATI PE A. Superba, fara exagerare! Va multumesc pentru amanuntele date in finalul comentariului dv., care m-au condus spre solutie.
    Edip, Buc.

    RăspundețiȘtergere
  18. Pentru că m-aţi provocat, maestre, iată: ÎN TAINA POIENII MACUL AŢIPEA...
    Absolut superb, o perlă enigmistică demnă de orice antologie a genului!

    RăspundețiȘtergere
  19. Cred ca am reusit sa ajung la solutia coreta:
    IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA
    intai N, apoi e N, I imaculati pe A.
    Extraordinara imaginea, realizarea fara cusur, ilustrarea perfecta! Felicitari, felicitari, felicitari!
    Foarte bine ca publicati problemele Doamnei Simona Florea!

    RăspundețiȘtergere
  20. ÎN TAINA POIENII MACUL AŢIPEA

    B. VLAD

    Sigur, cu atâtea indicii, era imposibil să nu-i dau de capăt. Totuşi indicaţia „Nu uitaţi forma de feminin la genitiv pl!“ m-a derutat. De ce pl? Căutam ceva cu „elor“ sau „ilor“!
    Imaginea poetică este într-adevăr splendidă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-am făcut "mea culpa" într-o postare anterioară... îmi pare rău de pocinogul făcut din grabă, fără intenţia de a induce în eroare, hahaha...

      Ștergere
  21. Cu atâtea ajutoare şi precizări am ajuns la soluţia - sper - corectă: ÎN TAINA POIENII MACUL AŢIPEA (ÎNTÂI N APOI E N/I IMACULAŢI PE A). O adevărată bijuterie enigmistică! Felicitări compunătoarei!

    RăspundețiȘtergere
  22. IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA
    INTAI M APOI E M I IMACULATI PE A
    Exceptionala!
    Fara ajutor era imposibil de rezolvat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil că totuşi, aţi fi rezolvat-o, fiindcă este corectă şi logică...

      Ștergere
  23. IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA
    Intai N, apoi e N, I imaculati pe A.
    Este o problemă de exceptie, atat ca viziune poetica - superbă, cat si ca realizare enigmistica! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  24. IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA
    (INTAI N APOI E N, I IMACULATI PE A)
    O problema splendida, dar grea! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  25. ... ... ... licur ațipea - I curați pe A

    RăspundețiȘtergere
  26. IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA - INTAI N APOI E N I IMACULATI PE A.
    Trebuie sa recunosc ca este una din cele mai frumoase si bine realizate enigme din cate am dezlegat! Mi-a fost mai greu la inceput dar datorita indiciilor dv. foarte binevenite am trecut de partea intai si am reusit sa rezolv aceasta "perla enigmistica", asa cum bine spuneati. Este o mare placere sa descopar pe acest blog probleme pe care nu le intalnesc nici in revista Rebus. N-am abordat blogul dv. de mult timp, dar am devenit un admirator fidel, un fan al dv. Va multumesc si doresc d-nei Simona Florea multa inspiratie la lucru şi dv. multe postari interesante, asa cum am vazut ca faceti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulţumesc pentru vizită şi sper ca materialele apărute aici să vă fi convins de câştigul intelectual pe care-l aveţi revenind pe blogul rebusmania! Vă aştept şi cu alte postări!

      Ștergere
  27. VIN CU SOLUTIA "PE ULTIMA SUTA", CRED: IN TAINA POIENII MACUL ATIPEA (INTAI-N-APOI-E-N-I-IMACULATI-PE-A). E O PROBLEMA DE MARE FINETE SI PERFECTIUNE, CARE DENOTA UN TALENT APARTE.
    MIHAI

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aţi prins ultimul vagon, hahaha. Foarte bine, întrucât soluţia este corectă!
      Aţi exprimat exact esenţa acestei enigme: "mare fineţe şi perfecţiune"! Vă felicit şi vă invit să vă înscrieţi la rubrica "prieteni", cu speranţa că veţi reveni frecvent pe rebusmania-blog. Sănătate maximă!

      Ștergere
  28. Nu stiu daca a intrat comentariul meu pe care l-am trimis acum cateva zile. Daca n-a intrat, din cauza fluctuatiilor din retea, mai postez odata!
    IN TAINA POIENII, MACUL ATIPEA - INTAI N APOI E N I IMACULATI PE A
    Spuneam atunci ca asteptam aparitia problemelor Simonei pe acest blog de inalta tinuta! Aceasta enigma este cel mai bun exemplu de "meserie". Felicitari atat autoarei, cat si dv. pentru munca pe care o faceti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Presupun că a intrat comentariul, dar dacă nu-l semnaţi... Vă mulţumesc pentru aprecieri!

      Ștergere
  29. Soluţia corectă: ÎN TAINA POIENII, MACUL AŢIPEA
    (ÎNTÂI-N-APOI-E-N / I-IMACULAŢI-PE-A)
    Enigmă de excepţie realizată perfect şi în plan poetic. Toate aprecierile dv. au subliniat acest fapt. După aceste elogii, eu nu mai am nimic de adăugat.
    Vă mulţumesc pentru postări!

    RăspundețiȘtergere