marți, 4 iunie 2013

PROFESIE DE TOATĂ FRUMUSEŢEA (triverb sonor)

Inedit !
Click pe butonul "Vizualizează!"
Vizualizează !
Trimite soluţia la rubrica de mai jos, intitulată "comentarii"

22 de comentarii:

  1. Hahaha! Foarte foarte frumoasă! TICĂ-I ESTET! Superb, felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  2. TICA-I ESTET
    TICAESTE-T

    Foarte interesant

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam trasa de par Stef. Ideea însa nu e rea. Ticaieshte suna cam nasol prin urechea-mi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă te referi la "părul" de la ceas, e chiar haioasă, hahaha... În franceză cum face, "tique-taque"?

      Ștergere
  4. TICĂ-I ESTET

    B. VLAD

    (Foarte frumoasă prezentarea!)

    Totuşi:
    Ticăieşte e o formă pentru A TICĂI (2) nu pentru A TICĂI (1) --- vezi Dex.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este adevărat, şi "haiducul toulous-ean" remarca asta, într-o notă haioasă. Autorul însuşi a fost primul care, la observaţia mea, a "penalizat" acest aspect, dar, pentru ineditul şi frumuseţea problemei, am făcut o excepţie... Sper că a fost înţeleasă întocmai...

      Ștergere
  5. Foarte interesant! Felicitari, maestre!
    TICA-I ESTET - TICAIESTE (!) T
    I.Pop

    RăspundețiȘtergere
  6. TICA-I ESTET - TICAIESTE T

    RăspundețiȘtergere
  7. TICĂ-I ESTET.

    Simțeam că asta-i soluția, dar nu-mi explicam cum să fie TICĂIE STET. De-abia după ce am observat că interpretarea a fost TICĂIEȘTE „T”, s-a justificat soluția. Dar „a ticăi”, la pers. III sing. e „ticăie”.
    Și mie mi se va putea întâmpla așa ceva și aștept ca primul care să semnaleze să fie excepționalul rebusist și prieten Ananei Gagniuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-a fost o "scăpare", după cum am explicat şi mai sus. A fost o acceptare a acestei mici forţări, doar pentru a aduce pe tapet acest nou mod de prezentare. Sunt convins că, în spiritul "ludic" al acestui blog, nu vă veţi supăra prea tare...

      Ștergere
  8. TICĂIEŞTE - T = TICĂ-I ESTET
    Ioan FELECAN

    RăspundețiȘtergere
  9. TICA-I ESTET - TICAIESTE T
    Chiar cu acea mica fortare la conjugare, problema este foarte frumoasa si ingenioasa. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur pentru înţelegerea de care daţi dovadă, hahaha... Mulţumesc.

      Ștergere
  10. TICA-I ESTET
    Foarte interesant!

    RăspundețiȘtergere
  11. TICA-I ESTET
    Foarte frumoasa problema!

    RăspundețiȘtergere
  12. Soluţia corectă: TICĂ-I ESTET (TICĂIEŞTE-T)
    Problema a suscitat discuţii asupra forţării la conjugare a verbului. Nu-i rău, fiindcă astfel am avut prilejul să explic de ce am postat-o. Mai presus de toate, această triverb sonor exemplifică un nou mod de realizare enigmistică.
    Felicitări tuturor şi mulţumesc pentru postări!

    RăspundețiȘtergere