joi, 16 martie 2017

BRÂNCUŞI - gânduri

La ieşirea din Oradea, în drumul către Băile Felix, veţi întâlni o lucrare realizată într-un stil uimitor: chipul marelui Brâncuşi în care poţi intra pentru a-i citi gândurile
Gândurile lui Brâncuşi
„Nu vom fi niciodată îndeajuns de recunoscători faţă de pământul care ne-a dat totul”
„În artă, ceea ce importă este bucuria. Aveţi fericirea să contemplaţi, să vă minunaţi. Aceasta este totul”
„O sculptură nu se sfârşeşte niciodată în postamentul său, ci se continuă în cer, în piedestal şi în pământ”
„Nu căutaţi forme obscene sau mistere. Eu vă dau bucurie curată. Priviţi-le până le veţi vedea. Cei mai aproape de Dumnezeu le-au văzut”
„Eu am făcut piatra să cânte pentru umanitate. Frumosul este echitatea absolută”
„Nu am căutat în toată viaţa decât esenţa zborului. Zborul – ce fericire"
„Sunt imbecili cei care spun despre lucrările mele că ar fi abstracte; ceea ce ei numesc abstract este cel mai pur realism, deoarece realitatea nu este reprezentată de forma exterioară, ci de ideea din spatele ei, de esenţa lucrurilor.”
„Am şlefuit materia pentru a afla linia continuă. Şi când am constatat că n-o pot afla, m-am oprit; parcă cineva nevăzut mi-a dat peste mâini” - Constantin Brâncuşi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu