vineri, 1 mai 2015

RIDICAŢI ÎN SLĂVI (antogramă)

Amintesc rebusmaniacilor că ANTOGRAMA se rezolvă după o metoda similară celei folosite în cazul sinagramei. De data aceasta însă, va trebui să găsim un antonim al cuvântului rezultat în urma desprinderii unei litere din cuvântul iniţial, după care se adaugă litera extrasă. De exemplu, avem cuvântul REDA. Extrăgând litera D, 
va rezulta REA. Unul dintre antonime este BUNĂ... 
Adăugând litera extrasă, vom ajunge la soluţia BUNDĂ.
Trimite soluţia la rubrica de mai jos, intitulată "comentarii"
Toate răspunsurile vor fi publicate după cca. două săptămâni.

22 de comentarii:

  1. ADULAȚI (PUSTaI; PUȘTI - ADULȚI)

    RăspundețiȘtergere
  2. PUST(A)I antonim ADULȚI ==>> ADULAȚI
    O singură "cârcotă" aș avea. Nimic nu indica faptul că ar fi vorba de mai mulți PUSTI și nu doar de unul singur cum ar fi normal. Cred că ar fi fost mai corect să o fi făcut de 6 litere cu soluția ADULAT.
    .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am crezut iniţial că e vorba de puşti = arme, nu de puşti = copii, dar cum nu-mi ieşea nimic cu armele, am încercat a doua variantă. Posibil ca autoarea să se fi gândit tot la "pista falsă" şi să fi folosit pluralul tocmai pentru "derută". Mi-am dat doar părerea.
      Edip, Buc.

      Ștergere
  3. PUSTAI - PUȘTI - ADULȚI - ADULAȚI
    Mi se pare foarte reușită!
    Marius D., Cluj

    RăspundețiȘtergere
  4. P. HRISTODULO

    PUSTAI = PUSTI + A = ADULTI + A = ADULATI

    RăspundețiȘtergere
  5. PUSTAI, PUŞTI, ADULŢI, ADULAŢI
    Excelent găsită!
    Edip, Buc.

    RăspundețiȘtergere
  6. PUSTAI, PUŞTI, ADULŢI = ADULAŢI
    Foarte inspirată.
    DanyL.

    RăspundețiȘtergere
  7. PUSTAI; PUȘTI; ADULȚI; ADULAȚI
    Ha-ha, foarte reușită!
    marius D., Cluj

    RăspundețiȘtergere
  8. Soluţia corectă: ADULAŢI [PUSTAI – A = PUŞTI - ADULŢI + A = ADULAŢI

    RăspundețiȘtergere
  9. "Defectul" acestor probleme e faptul că se folosesc fotografii ale unor persoane. La problemele normale se folosesc imagini sau semne (litere, cifre etc.) pe care le poate interpreta un dezlegător obişnuit. Dar la fotografii, cine nu cunoaşte personajul (în cazul acesta un antrenor de fotbal - cine n-are legătură cu fotbalul, de unde să-l ştie?), are mici şanse să găsească soluţia... Cu celebrităţi mai merge, dar în ultima vreme au proliferat probleme cu fotbalişti, antrenori, cântăreţi obscuri, aşa-zişi politicieni etc. Eu cred că există destule probleme care să nu folosească astfel de "găselniţe"...

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce se întâmplă? Dna Florea a ajuns în dizgraţie?
    Au dispărut "adulatorii" şi au apărut cârcotaşii!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Comentariul meu nu are legătură cu autorul problemei de mai sus. Au apărut o mulţime de astfel de probleme, pe diverse bloguri. La o revistă cum e REBUS, nu cred că ar fi fost acceptate... Chipul unei persoane nu e un element de cultură generală. Poţi să ştii foarte multe despre Slavici sau Aman, fără să ai habar cum arăta într-un anumit moment al vieţii. Altfel, putem creşte "gradul de dificultate" căutând fotografii din vremea copilărirei lor...

      Ștergere
    2. „La o revistă cum e REBUS” n-ar fi putut apărea multe dintre materialele postate pe „rebusmania” şi sunt convins că asta NU este un punct în minus pentru blog... ;) ;) Nu-i rău să ieşim din tiparele prăfuite şi să abordăm, pe lângă metode noi de realizare a problemelor (vezi enigmele „cu animaţie”), chiar şi „portrete” la ordinea zilei, în idei amuzante care deconectează dezlegătorul. La urma urmei, blogul este „viu” şi mereu „în actualitate”... Faptul că nu agreaţi dv. aceste enigme, nu va fi nicidecum un impediment în promovarea lor. De gustibus...
      Comentariul lui Ciprian însă, este bazat pe o observaţie constructivă. Într-adevăr, dacă Simona ar fi ales soluţia mai scurtă cu o literă, n-ar mai fi existat aşa zisele dubii în privinţa numărului de... PUŞTI. Dar nu cred că asta ştirbeşte din meritele recunoscute ale autoarei...

      Ștergere
    3. Nu sunt împotriva "ieşirii din tiparele prăfuite" şi chiar apreciez unele metode noi (animaţia). Portretele "la ordinea zilei" şi ideile amuzante merg şi ele. Dar de multe ori n-a fost vorba de aşa ceva. Un antrenor de fotbal nu e "la ordinea zilei" (poate doar dacă e la naţională, a câştigat pe moment un trofeu important etc.), la fel un scriitor sau artist de acum 100 de ani (poate la vreo aniversare)...
      Oricum, aveţi dreptate, e în fond o chestie de gust şi sper că n-am supărat pe nimeni că mi-am expus părerea.

      Ștergere
    4. Sigur că nu se supără nimeni, n-ar avea de ce... Atunci când sunt bine intenţionate, cu observaţii juste şi constructive, cum spuneam şi mai sus, orice comentarii sunt binevenite. Ele se constituie adesea într-un "feedback" foarte necesar bunului mers al blogului... Fapt pentru care vă mulţumesc ;) ;)

      Ștergere
    5. Chiar daca nu e antrenor de nationala, eu cred ca Pustai poate fi numit un antrenor «la ordinea zilei», sau macar al momentului. Si e chipul lui de-acum, nu din tinerete sau copilarie, ca sa deruteze. De fapt, eu urmaresc liga nationala, cu tot ce implica ea, bune sau rele. Cand intalnesc in vreo problema chipul unui personaj pe care nu-l stiu n-o rezolv si... gata.
      DanyL.

      Ștergere
  11. De ce să cadă în dizgrație? O autoare de calibrul ei nu are cum. Datul cu părerea însă nu face rău nimănui. Totul e perfectibil. Și-apoi, nu mai suntem în „iepoca”. Când e de apreciat, se apreciază. Simțul critic trebuie însa să prevaleze în orice situație, bineînțeles, nu de amorul artei ci eventual, în sprijinul ei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ţi-am răspuns în finalul postării mele de mai sus, Cip...

      Ștergere
  12. Problema este foarte frumoasă, nici n-am spus că n-ar fi. Şi eu agreez folosirea de imagini cu personaje cunoscute: actori, fotbalişti, antrenori etc. Chiar am folosit numai prenumele lor în diverse probleme.

    Comentariul meu s-a vrut a fi o şarjă amuzantă (se pare că n-a reuşit). De asemenea a fost o ironie la adresa celor care laudă excesiv şi pompos unele probleme (şi mai ales autori - care deja au o notorietate şi n-au nevoie de atâtea laude). Mai sunt creatori de probleme exceptionale (A. Gagniuc, N. Şut, Gh. Bondiş etc. etc. etc.) pe care nu-i laudă nimeni aşa cum ar merita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fireşte că au fost înţelese, atât comentariul cât şi şarja amicală, n-am niciun dubiu în privinţa asta... ;) ;) În fond, toate observaţiile de mai sus au menirea de a lămuri, pe cât posibil, unele aspecte din enigmistica prezentată pe blog. Personal, sunt deschis oricărei discuţii purtate în termeni civilizaţi, fără acuze, ci cu argumente. Nu ascund nici faptul că mă bucură lansarea unor astfel de teme pe "rebusmania". La urma urmei, niciodată nu-i târziu pentru a mai învăţa câte ceva ;) ;) Iar dacă asta se întâmplă şi într-o manieră amuzantă, cu atât mai bine, avem cu toţii numai de câştigat!
      Şi, apropo, aştept în continuare comentarii la fel de elogioase şi la adresa problemelor propuse de autorii merituoşi enumeraţi de tine, care, din câte ştiu, au şi primit aprecieri şi felicitări, se poate revedea istoricul postărilor anterioare...

      Ștergere