joi, 7 august 2014

Vilegiatură: Conacul Octavian Goga



          În judeţul Cluj, la Ciucea se află Conacul Octavian Goga. Într-un peisaj mirific, dominând maiestuos împrejurimile, Conacul aminteşte de vigoarea cu care Octavian Goga a apărat şi a promovat „românismul”. Din fragedă tinereţe, volumul „Poezii” al lui Goga "înseamnă începutul unei noi epoci pentru sufletul nostru românesc", pentru că "nimeni n-a întrecut la noi vigoarea, puritatea şi muzica limbii, bogăţia colorilor, originalitatea ideilor, seninătatea concepţiilor, candoarea expresiilor şi fondul sănătos naţional, ce se concentrează în aceste poezii" (I.D.Bălan). Poeziile din acest volum sunt considerate  "creaţiuni geniale" şi cei mai valoroşi critici "înţeleg rosturile sociale, naţionale şi estetice ale acestei apariţii în istoria liricii româneşti".

Marele poet al neamului

Salonul de muzică - pianul, tapiseria lyoneză lucrată în secolul al XVIII-lea din păr de cămilă


Icoana din mozaic a Maicii Domnului

Biblioteca lui Octavian Goga cuprinzând peste 6000 de volume, scrise în română, germană, maghiară, latină, engleză şi franceză 
Teatrul de vară
După stabilirea la Ciucea, Octavian şi Veturia Goga au decis ca mormântul lor să fie pe domeniul de aici
Placarea cu mozaic a fost efectuată de însăşi Veturia Goga, care a lucrat aproape 20 de ani pentru a finaliza lucrarea. Aceasta nota:„Douăzeci de ani am lucrat la acest mozaic şi eram într-o luptă continuă... Luam mâinile de pe lucru şi cădeam în disperare şi oboseală. Îmi spuneam: "Mi-am luat o însărcinare şi trebuie să o duc la capăt... Nu doresc altceva decât, făcându-mi datoria aici, să trec şi eu împăcată, dincolo, în somnul cel mare”
MAUSOLEUL IUBIRII


Un comentariu: