luni, 23 iulie 2012

DRUMURI EUROPENE - Jurnal de călătorie (12)

Am deosebita plăcere să redau aici, de pe blogul doctorului Mihai FRUNZĂ, http://umordemihaifrunza.blogspot.ro/, etapele literare ale periplului maestrului în Europa. Sunt convins că lectura acestor note de călătorie vă vor aduce reale satisfacţii spirituale.
Cu muzică aici

ŢARA LAVANDEI
   În timpul verii, întregul Provence este un teritoriu mov. Peste tot se întind lanuri de lavandă. Pitorescul imaginii este inegalabil. Nici senzaţiile olfactive nu-s de colo. Cât despre molii, se pare că au migrat în Spania. Pentru o mai bună documentare am vizitat Muzeul lavandei din orăşelul Coustellet. Acolo am aflat, în primul rând, că parfumul de lavandă se obţine cu alambicul. Cu un asemenea agregat, noi facem cu totul altceva.
   Pentru o şi mai bună documentare, am intrat într-o parfumerie, una dintre sutele din Aix-en-Provence. Mă întâmpină o frumoasă vânzătoare, cam brunetă pentru a fi franţuzoaică. Mă întreabă ce vreau. Ridic din umeri.
   - Nu sunteţi francez, constată ea. Nici eu. Sunt italiancă. Mă numesc Giovanna. Dumneavoastră din ce ţară sunteţi?
   - Din România, declar eu cu mândrie.
   - Nu cred! Sunteţi prea blond. Din ce ţară nordică veniţi?
   - Din Islanda, zic eu candid şi mincinos. Mă numesc Michelson.
   - Bine, atunci să vă prezint parfumul de lavandă bărbătesc boreal.
   Îmi picură puţin pe antebraţul stâng. Miroase minunat.
   - Vreau şi pe cel feminin meridional, zic eu surprinzător.
   Îmi picură din el pe dosul palmei. Îl miros. Nu constat vreo diferenţă faţă de cel masculin boreal. Mirosul meu este cam needucat. Fata vine şi cu un gel de lavandă. Îmi pune din belşug pe antebraţul drept pe care mi-l masează gingaş şi îndelung, până când intră în piele. Mă simt într-al nouălea cer deşi gelul miroase la fel ca parfumul. Puternic îmbălsămat, dau să plec. Fata zice uşor disperată:
   - Nu cumpăraţi nimic ?
   După o clipă de ezitare şi o scurtă evaluare a conţinutului din buzunar, îi răspund:
   - Sunteţi aşa de frumoasă încât... daţi-mi flaconaşul acela cu parfum feminin meridional. Îmi va aduce aminte de Giovanna.
   Mi-l împachetează frumos şi uitându-se galeş, îmi zice:
   - Domnule Michelson, dacă aveţi drum prin Italia, căutaţi-mă!
 Specialiştii francezi se vor întreba de unde provine mirosul deosebit al acestui lan de lavandă.
 Cap de român parfumat în Franţa de o italiancă.
 Alambicul dintr-o veche fabrică de parfumuri, aflat într-un muzeu al lavandei. Vizitatorul din imagine îşi zice: ,,Mamă, ce ţuică aş fabrica eu cu utilajul acesta!"

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu