miercuri, 18 iulie 2012

DRUMURI EUROPENE - Jurnal de călătorie (10)

Am deosebita plăcere să redau aici, de pe blogul doctorului Mihai FRUNZĂ, http://umordemihaifrunza.blogspot.ro/, etapele literare ale periplului maestrului în Europa. Sunt convins că lectura acestor note de călătorie vă vor aduce reale satisfacţii spirituale.
Cu muzică aici
VESELIE LA MONACO

 
   Înainte de a părăsi Franţa, vreau să fac o vizită memorabilă pentru umorul din Principatele Române. De aceea, am ales principatul Monaco. Ca atare, pătrund vijelios în Monte-Carlo. Trec pe lângă Cazinou. Pentru că sunt pe drojdie cu banii, îl ignor şi plec ruşinat mai departe. Încerc să refac cu maşina traseul circuitului stradal de Formula 1. Nu reuşesc decât parţial. Multe din străzile circuitului sunt acum sensuri interzise. Ajung în vârful dealului şi dau peste palatul princiar. Are măreţie şi solemnitate, dar nu cine ştie ce. În faţa palatului, într-o gheretă specială, îşi face serviciul, nemişcat, un tânăr şi chipeş soldat, îmbrăcat frumos într-o uniformă albă cu fireturi roşii.
   Imediat, îmi vine în minte gagul lui Mr. Bean care încerca să-l facă să râdă pe gardianul de la Buckingham Palace. N-a reuşit. Încerc şi eu. Nu pot să mă apropii la mai puţin de zece metri pentru că un lanţ gros ne desparte. Îl sar sprinten. Un poliţist, apărut ca din senin, mă întoarce la locul cuvenit. N-am încotro şi-mi încep tatonările de acolo. Pentru început, îi fac prietenos cu mâna. Niciun răspuns. Scot din geantă o poză cu Traian Băsescu şi i-o arăt. Nimic. Îi recit în limba franceză trei cugetări de Alex Hanganu din ciclul ,,Scobitori de urechi". Tot nimic. Pare, chiar, mai serios. Disperat, încerc imposibilul. Îi scot limba şi emit celebrele sunete din filmele cu Tom şi Jerry. Omul nu mai poate rezista şi izbucneşte în râs. Când îşi dă seama de greşeală, îmi arată discret puşca. Sper că este de recuzită, dar e mai sănătos să plec. Îi fac semne de salut. Îmi face şi el. Am învins!
Ultima bombă: un umorist din Principatele Române îşi face de cap în Principatul Monaco.
Palatul principelui Albert de Monaco pare primitor, dar gazda nu este acasă.
  Omul meu este încă serios.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu