marți, 13 decembrie 2011

Atelier de creaţie

Recomand cu căldură tuturor prietenilor mei volumul „Poezii pe de rost” al distinsului rebusist şi om de aleasă cultură, prof. dr. în filologie Teodor CAPOTA din Cluj-Napoca.
Volumul, tipărit în condiţii excelente, are 235 de pagini şi conţine un cuvânt-înainte semnat de Călin Manilici din ale cărui consideraţii citez: „Poezia lui Teodor Capota face parte dintr-o categorie clasică a liricii româneşti, cea pe care o regăsim în creaţia poeţilor cărturari, de tipul Ion Heliade-Rădulescu, Bogdan Petriceicu-Haşdeu sau Nicolae Iorga, fără ca această apartenenţă să implice şi o judecată de valoare într-un sens ori altul. Este vorba despre acea creaţie care se situează pe linii de forţă ale artei şi culturii universale, în funcţie de sensibilitatea autorilor, de alcătuirea lor sufletească, alcătuind un florilegiu de teme şi motive, de forme de versificaţie astfel încât poeţii să se reprezinte pe sine, nuanţat şi original, în perimetrul culturii universale”
Iată poezia care dă titlul volumului:

Poezii pe de rost

Suflet al meu, biruit de păcate,
trup râurat de al vremilor mers,
daţi-mi voi petecul meu de dreptate,
puterea de-a-l face icoană şi vers.

Vă ştiu ale mele poveri de o viaţă,
ţărână stelară şi abur de gând,
un vrej de-adevăr cu durere se-agaţă
de-aracii luminii suave plângând.

Hrană veciilor zidirea mea este,
aceeaşi ninsoare mereu mă visez,
dar, tainice, umbrele lumii aceste
cresc coajă de humă pe-al dragostei miez.

De necuprinsuri fiinţa mi-e totuşi bolnavă,
albei clepsidre jertfă de vis îi aduc...
sunt un pirat pe-o nemernică navă
şi-n crâşmele vieţii dau mereu de bucluc.

Vouă vă cer, suflete, bietule trup,
daţi-mi o cană de vin şi un cer adăpost,
o pâine din care cu gândul să rup
şi-am să vă spun poezii pe de rost.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu